چرا فقط دخترها موظفند كه موهای خود را بپوشانند اگر موضوع تحریك پذیری است چرا درمورد پسرها صدق نمی كن
اجتماعی
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زلال مثل اشک و آدرس teardrop.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 2684
بازدید کل : 33020
تعداد مطالب : 237
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 237
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 47
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 53
:: بازدید ماه : 2684
:: بازدید سال : 3153
:: بازدید کلی : 33020
چرا فقط دخترها موظفند كه موهای خود را بپوشانند اگر موضوع تحریك پذیری است چرا درمورد پسرها صدق نمی كن

در اسلام حجاب زن ها از مردها بیشتر و پوشیده تر است كه جامعه ما برای حفظ آن حساسیت و فعالیت های زیادی انجام می دهد كه شاید برای هر یك از شماها سوالات وابهامات زیادی به وجود آورده است در این مطلب می خواهیم به موضوع حجاب كه ما چرا باید حجاب را رعایت بكنیم؟ التزامات حجاب چیست؟ چرا فقط دخترها موظفند كه موهای خود را بپوشانند اگر موضوع تحریك پذیری است چرا درمورد پسرها صدق نمی كند؟ اگر پسرها از راه چشم عاشق و یا شهوت انگیز می شوند خوب دخترها هم میتوان از راه چشم شهوت انگیزشوند.؟
برای روشن شدن فلسفه حجاب وتفاوت آن با پوشش مردان،توجه به مطالب ذیل لازم است:
1-توجه به رابطه پوشش با فرهنگ دینی بر اساس فرهنگ اسلامی ،انسان موجودی است كه برای رسیدن به كمال معنویت خلق گردیده است،اسلام با تنظیم و تعدیل غرایز به ویژه غریزه جنسی و توجه به هر یك از آنها در حد نیاز طبیعی ،سبب شكوفایی همه استعداد های شده و او را به سوی كمال هدایت كرده است .
پوشش مناسب برای زن و مرد عامل مهمی در تعدیل و تنظیم این غریزه است .
2- توجه به ساختارفیزیولوژی انسان نوع پوشش زن و تفاوت آن با لباس مرد رابطه مستقیم با تفاوت جسمی و روحی زن و مرد دارد.
در تحقیقات علمی در مورد فیزیولوژی و روان شناسی زن و مرد ثابت شده كه مردان نسبت به محرك های چشمی شهوت انگیز حساس ترند وچون تاثیر حس بینایی زیادتر است و چشم از فاصله دور و میدان وسیعی قادر به دیدن است از سوی دیگرترشح هورمون های جنسی درمرد  یكنواخت وبدون انقطاع است ، مردان به صورتی كسترده تحت تاثیر محرك های شهوانی قرار می گیرند اما زن ها نسبت به لمس ودرد حساس ترند و به محركهایی حسی پاسخ می دهند حس لامسه بروز زیادی ندارد و فعالیتش محدود به تماس نزدیك است از این گذشته چون هورمونهای جنسی زن به صورت دوره ای ترشح می شوند به طور متفاوت عمل می كنند تاثیر محرك های شهوانی بر زن   بسیار محدود است و نسبت به مرد بسیار كمتراست.
استاد مطهری در زمینه پوشش زنان می فرمایند.«اما علت این كه در اسلام دستور پوشش فقط به زنان اختصاص به زنان یافته ،این است كه میل به خودنمایی وخود آرایی مخصوص به زنان است . از نظر تصاحب قلب ها و دل ها مرد شكار است و زن شكارچی ،همچنان كه از نظر تصاحب جسم و تن زن  شكار است و مردشكارچی میل زن به خود آرایی از حس شكارچی گری اوناشی می شود .درهیچ جایی دنیا سابقه ندارد كه مرد لباسهایی بدن نما و آرایش هایی تحریك كننده به كار برند این زن است كه به حكم طبیعت خاص خود می خواهد دلبری كند و مرد را دل باخته و در دام علاقه خود اسیر سازد بنابر این انحراف تبرج  و برهنگی از انحراف هایی مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنها مقرر گردیده است.
به عبارت دیگر:جاذبه وكشش جنسی وزیبایی خاص زنانه و تحریك پذیری جنسی مردانه یكی از علت های این حكم است :بنابر این جذابیت مو و دیگر اندام ها در مورد زن و مرد یكسان نیست و همین طور تحریك پذیری زنان ومردان به یك صورت نمی باشد و این مسئله از نظری علمی نیز كاملا پذیرفته است .
البته این بدان معنا نیست كه مردان با هر وضعیتی و با هر نوع پوششی می توانند درون جامعه ظاهر شوند بلكه برای آنها نیز محدودیت در نظر گرفته شده است اما همان گونه كه بیان شده در حد پوشش زنان نیست .
با توجه به مطالب فوق می توان گفت :حجاب در اسلام از یك مسئله كلی  و اساسی ریشه گرفته است  اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی(چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر )به محیط خانواده و در چهارچوب شرع و قانون اختصاص یابد و اجتماع تنها برای كار و فعالیت باشد بر خلاف سیستم غربی كه حضور در جامعه را با لذت جویی جنسی به هم می آمیزد و تعدیل و تنظیم امور جنسی را به هم می ریزد.
اسلام قائل به تفكیك این دو محیط است و برای تامین این هدف ،پوشش و حجاب را توصیه نموده است زیرا بی بندوباری در پوشش به معنایی عدم ضابطه در تحریك غریزه و عدم محدودیت در رابطه جنسی كه آثار شوم آن بر كسی پوشیده نیست را به دنبال دارد

وبلاگ عشق به زندگی



تعداد بازدید از این مطلب: 345
برچسب‌ها: شهید مطهری , حجاب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : دو شنبه 23 تير 1393
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
این کوه ها ی رنگی در بخش خواجه در 25 کیلومتری شهر تبریز واقع شده که از عجایب خلقت می باشد *********************************** خدایا من در کلبه فقیرانه ی خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری من چون تویی دارم و تو چون خود نداری "امام سجاد علیه السلام"##########################################کپی از مطالب مجاز است به شرط سه صلوات بر ای سلامتی و تعجیل ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ********************************** به وبلاگ خود خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید